Tehnika, Universālā tehnika

“Gabarīti gaišāki par bremzēm”. Ieteikumi pirms traktoru tehniskās apskates

Pamazām tuvojas pavasaris, un vairākums traktortehnikas īpašnieku sagatavo tehniku ikgadējai skatei. Tieši pavasaris ir laiks, kad lielākajai daļai traktortehnikas novērtē tehnisko kārtību.

Traktortehnikas mehāniķi atzīst, ka visvairāk problēmu ir bijušajā padomijā ražotajiem traktoriem. Visbiežāk nedarbojas elektrosistēmas – apgaismojums vai virzienu rādītāji. Piemēram, bieži vien nepareizas konstrukcijas vai nepareizi izvēlētu lampiņu dēļ gabarītugunis mēdz degt gaišāk par bremžu signāliem.

Rietumos ražotajiem spēkratiem šādu problēmu ir mazāk. Diemžēl traktori nolietojas, jaunus pērk reti, lai gan tie ievērojami atvieglotu darbu un samazinātu gan degvielas patēriņu, gan remontu izmaksas. Tomēr šī tehnika ir ļoti dārga. Mazāk paliek arī Belarus markas traktoru, šie spēkrati jau maksā gandrīz tikpat, cik Rietumos ražotie, taču kvalitāte parasti ir zemāka.

Lielākā uzmanība jāpievērš stūres un bremžu iekārtām, eļļas noplūdēm. Šie bojājumi īpaši aktuāli vēl padomju laikā Krievijā un Baltkrievijā ražotajai tehnikai, īpaši gados vecākiem MTZ, T-40 un T-25 markas spēkratiem.

Reizēm lauksaimniecībai paredzētos traktorus aprīko, lai tos varētu izmantot meža darbos.

Šādā gadījumā traktoram obligāti nepieciešams aizsargrāmis motora pārsega, kabīnes un priekšējā stikla aizsardzībai no krītošiem priekšmetiem, radiatora aizsarg­režģis, dzinēja kartera un kardānpārvadu aizsargbruņa, riepu ventiļu aizsargi, gaismas signālierīču aizsardzība. Papildus traktori var tikt aprīkoti ar papildu darba apgaismojumu.

Aizsargkonstrukciju stiprināšanai maksimāli jāizmanto tehnoloģiskie urbumi, citi piemērotie konstrukciju elementi, minimāli lietojot metināšanu. Tāpat konstrukcijas nedrīkst būtiski pasliktināt pārredzamību un traucēt traktora tehnisko apkalpošanu.

Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) sabiedrisko attiecību speciālists Jānis Mergups-Kutraitis skaidro, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem, traktortehnikas un tās piekabes tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam jāatbilst šo noteikumu 1. pielikumā minētajām prasībām. Tikai tad VTUA dos atļauju piedalīties ceļu satiksmē un izsniegs tehniskās apskates uzlīmi (talonu).

“Ja traktortehnikai vai tās piekabei ir kādi trūkumi vai bojājumi, kurus var novērst īsā laikā periodā, piemēram, kamēr tiek veikta tehniskā apskate citai traktortehnikas vienībai, inspektori ļauj to darīt un pārbauda atkārtoti turpat uz vietas,” skaidro speciālists.

“Savukārt, ja tehnika, līdzīgi kā tas ir, vērtējot vieglās automašīnas, saņem 2. vērtējumu, tas nozīmē ka traktortehnikai vai tās piekabei jānovērš konstatētie trūkumi vai bojājumi un 30 dienu laikā jāveic atkārtota tehniskās apskates pārbaude. 2. vērtējums tiek piešķirts, piemēram, ja riepu protektora dziļums ir mazāks par vienu milimetru, ir korda slāni atsedzoši bojājumi, atslāņojies karkass, atdalījies protektors vai sānu aizsargslānis.”

2 Komentāri

  1. Rietumos ražotajiem spēkratiem šādu problēmu ir mazāk. Diemžēl traktori nolietojas, jaunus pērk reti, lai gan tie ievērojami atvieglotu darbu un samazinātu gan degvielas patēriņu, gan remontu izmaksas.
    ——————————————————————
    Kuri var atļauties lai pērk arzemniekus bet remonta izmksas nav mazākas par belarusiem-klāsam galvas blīves maiņa 4000 eiro ..par to naudu belakam var jaunu motoru paņemt un degvielas patēriņs uz aršanu ārzemniekam nav mazāks par PSRS laiku traktoriem.Savulaik aru ar t-150 kuram aizmugurē bija 4 korpusu arkls kas pārtaisīts no piekabināmā 5 korpusnieka ar pusskrūves vērstuvēm-arot 25 cm dziļumā man patēriņš bija 17 litri uz hektāru(ja nebija slinkums lauku samērīt)

  2. Tas ka rietumnieki ir ekonomiskāki – nu īsti nepiekrītu. Degvielas patēriņš bieži ir pat lielāks. Rezerves daļas zelta vērtībā. Nu vienīgais padomāts par cilvēku. Traktoristu pēc NewHollanda Belarusā grūti dabūt iekšā, nemaz nerunājot par T-150 🙂

Atbilde uz AAs komentāru

Atcelt atbildi