Bizness, Eksports

“Aldara” tumšo alu tagad dzer arī Ķīnā

Alus darītava AS “Aldaris” šo gadu noslēdz ar trim jauniem eksporta sadarbības līgumiem, sākot produkcijas eksportu uz Ķīnu, kā arī Franciju un Nīderlandi, informē uzņēmumā.

Šā gada novembra nogalē “Aldaris” sadarbībā ar Latvijas investīciju attīstības aģentūru (LIAA), prezentēja zīmola “Mežpils” tumšo alu Ķīnā, kur notika Šeņdžeņas – Centrālās un Austrumeiropas valstu ekonomikas un tirdzniecības, tehnoloģiju un kultūras forums. Lai arī sadarbības līgums ar Ķīnu tika noslēgts jau pirms gada, līdz šim tika iziets ilgs sadarbības stiprināšanas, pārbaužu un sertifikācijas posms, atbilstoši Ķīnas likumdošanai un pārtikas aprites drošības standartiem, jo tie ir atšķirīgi no Eiropas Savienībā pieņemtajām normām.

Iznākumā šogad uz Ķīnu tika izsūtīta pirmā “Mežpils” tumšā alus krava 10 000 litru apjomā. “Mežpils” alus Ķīnā tiek pozicionēts kā augstas kvalitātes premium segmenta alus.

Līdz šim “Aldaris” produkciju eksportēja uz astoņiem eksporta tirgiem – Lielbritāniju, Dāniju, Īriju, ASV, Somiju, Austrāliju, Igauniju un Poliju, no kuriem lielākais ir Lielbritānija, aizņemot 78,71% no uzņēmuma kopējā eksporta apjoma.

Katrā no eksporta valstīm un reģioniem ir savs produktu pieprasījums. Viens no pārdošanas līderiem ir “DLight” alus, kas veido 23,95% no kopējā eksporta apjoma un ir īpaši iecienīts Lielbritānijā. Tikmēŗ Somijā, Īrijā un Dānijā dzīvo klasisku vērtību piekritēji – uz turieni visvairāk tiek eksportēts “Zelta Premium alus” un “Aldara gaišais alus”. Savukārt ASV un Austrālijā tiek izrādīta liela interese par portera alus šķirni.

“Esam gandarīti par trīs jaunajiem eksporta tirgiem Ķīnā, Francijā un Nīderlandē. Lai gan patlaban mūsu sadarbība ir tikai sākuma fāzē, un, piemēram, Ķīnas gadījumā joprojām daudz laika tiek veltīts attiecību stiprināšanai, prognozējam, ka nākošajā gadā mūsu eksporta apjomi pieaugs. Nepārtraukti meklējam jaunus sadarbības partnerus gan Eiropā, gan ārpus tās. Viens no eksporta tirgus fokusiem ir un paliks arī bezalkoholiskais alus,” sacīja uzņēmuma valdes locekle Sigita Ozola.

Viņa norādīja, ka jaunākais tirgus, uz kuru tiek eksportēta produkcija, ir Nīderlande. Šajā tirgū noslēgti divi sadarbības līgumi un eksportēti tiek “Zelta Premium”, “Aldaris Gaišais”, “Aldaris izlases medalus”, “Aldaris izlases ķiršu alus”, “Zelta Radler” un “DLight”. Savukārt Francijā noslēgta sadarbība ar vienu no pārtikas veikalu tīkliem, tajā izplatot “Aldaris izlases alu”.

Uzņēmumā informē, ka lielu popularitāti ārzemēs iemantojis “Aldara” bezalkoholiskais alus. Tas tiek eksportēts uz Franciju, kā arī nesen guva atzinību Milānā notikušajās Latvijas dienās “Taste Latvia-Assapora la Lettonia” ietvaros. Sabiedrības izglītošana par bezalkoholiskā alus lietošanas priekšrocībām un atbildīgiem alkohola lietošanas principiem ir viena no “Aldara” prioritātēm.

Jau vēstīts, ka 2013.gadā “Aldaris” paziņoja, ka Latvijā koncentrēsies uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un “premium” alus šķirņu brūvēšanu vēsturiskajā alus darītavā, tādēļ plastmasas pudelēs jeb PET fasētā alus ražošana pārcelta ārpus Latvijas – uz “Carlsberg” grupas alus darītavām Lietuvā un Igaunijā. Savukārt šogad uzņēmumam piešķirts mazās alus darītavas statuss.

“Aldaris” ir Dānijas alus ražotāja “Carlsberg” grupas uzņēmums. “Carlsberg” kontrolē uzņēmumu “Baltic Beverages Holding”.

1 komentārs

Pievienot komentāru