Laukos

Alkoholisko dzērienu ražotājam “Altia Latvia” pērn apgrozījuma pieaugums 0

Foto no LA arhīva

Alkoholisko dzērienu ražotāja un tirgotāja SIA “Altia Latvia” apgrozījums pērn bija 21,811 miljoni eiro, kas ir par 3% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt zaudējumi samazinājās par 58,5% un bija 595 546 eiro, liecina informācija “Firmas.lv”.

Vadības ziņojumā norādīts, ka 2017.gadā “Altia Latvia” pārdeva vairāk nekā 3,3 miljonus litru alkoholisko dzērienu, kas bija par 2% mazāk nekā 2016.gadā. Vadība to skaidro ar nerentablu un zema apgrozījuma produktu izņemšanu no sortimenta.

Vienlaikus aizvadītajā gadā uzņēmums turpināja attīstīt Latvijas alkoholisko dzērienu tirgū tādus zīmolus kā “Arsenitch”, “Koskenkorva” un “Vechirnaja Charka”. “Koskenkorva” produktu līnija tika paplašināta ar jauniem liķieriem un kokteiļiem, tādējādi ļaujot zīmolam sasniegt patērētāju arī citās svarīgās kategorijās. Savukārt sadarbības partneru vidū būtisks apjoma pieaugums bija novērojams “Sir Edwards” viskijiem un “Carlo Rossi” vīniem.

Vadība atzīmē, ka pērn tika paaugstināta alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļa likme, kas palielināja produktu regulāro cenu gala patērētājiem. Vienlaikus produktu cenas akcijas periodos būtiski nemainījās. Atbilstoši Akcīzes preču aprites pārvaldes datiem, kopumā Latvijas alkohola tirgus 2017.gadā pieauga par 11%, salīdzinot ar 2016.gadu. Pēc “Altia Latvia” vadības paustā, tas saistīts ar ievērojamu alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļu starpību Igaunijā un Latvijā. Tas savukārt veicināja pārdošanas apmēru pieaugumu specializētajos alkohola veikalos uz Latvijas-Igaunijas robežas un tās tuvumā.

Ziņojumā teikts, ka pērn sāktais loģistikas un tirdzniecības nodaļu darba optimizācijas projekts tika pabeigts aizvadītā gada maijā, ieviešot efektīvāku un ilgtspējīgāku pārvaldības modeli. Tas nodrošina efektivitātes uzlabojumus piegādes maršrutos, centralizējot daudzus pasūtījumus.

Uzņēmuma vadība 2018.gadā plāno turpināt pievērsties produktu portfeļa optimizācijai, nodrošinot, ka biznesa lēmumu pamatā ir “Altia” preču zīmoli. Papildu uzņēmuma zīmoliem, “Altia Latvia” turpinās uzlabot tās biznesu ar esošajiem un jaunajiem produktiem no partneriem Skandināvijā un citur pasaulē. Tāpat “Altia Latvia” turpinās izstrādāt un īstenot līdzsvarotu produktu un zīmolu portfeli.

Vienlaikus “Altia Latvia” vadība uzsver, ka viens no lielākajiem uzlabojumiem 2018.gadā būs darba procesu optimizēšana, atjauninot un ieviešot efektīvākas metodes ikdienas darbu organizēšanā un procesos. Uzņēmuma lēmumos tiks pievērsta lielāka uzmanība uz klientu un patērētāju. “Altia Latvia” paredz turpināt palielināt stipro alkoholisko dzērienu un vīnu kategoriju tirgus daļu. Pateicoties minētajām efektivitātes programmām, “Altia Latvia” vadība prognozē, ka tām būs pozitīva ietekme uz uzņēmuma peļņas apmēru pēc nodokļu apmaksas.

“Altia Latvia” apgrozījums 2016.gadā bija 21,166 miljoni eiro, bet tā zaudējumi – 1,435 miljoni eiro.

SIA “Altia Latvia” dibināta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,261 miljons eiro. Uzņēmuma vienīgā īpašniece ir Somijā reģistrētā “Altia Plc”.

“Altia Plc” ir vīnu un stipro alkoholisko dzērienu ražotājs un tirgotājs, kas piedāvā alkoholisko dzērienu zīmolus gan Skandināvijas, gan Baltijas valstīs. “Altia Latvia” ir pilnībā funkcionējošs uzņēmums ar specializētām komandām pārdošanas, mārketinga, finanšu un loģistikas plānošanā. Atbilstoši Akcīzes preču pārvaldes 2017.gada apkopotajai informācijai, uzņēmums aizņēma 5,6% no kopējā alkoholisko dzērienu tirgus Latvijā.

LA.lv