Laukos
Dārzeņi un augļi

Aptauja: Augļu un dārzeņu izvēlē pircējam svarīgākais ir vietējā izcelsme 0

Publicitātes foto.

Vairāk nekā trešdaļai Latvijas iedzīvotāju, izvēloties augļus un dārzeņus, ir svarīgi, lai tie būtu auguši Latvijā, liecina uzņēmuma “Maxima Latvija” pētījums.

Aptaujātajiem bija iespēja norādīt vairākus atbilžu variantus, kas ir svarīgākais augļu un dārzeņu pirkuma izvēlē. Vairums jeb 84% respondentu kā svarīgu faktoru uzskata to, lai produkts ir svaigs un kvalitatīvs, 59% ieskatā būtiska bija produkta atbilstība sezonai. Nedaudz vairāk nekā pusei jeb 51% respondentu ieskatā svarīgākais augļu un dārzeņu pirkuma izvēlē ir tas, lai tas garšo visai ģimenei, turpretī 37% norādīja, ka produktam ir jābūt pašu izaudzētam. Vairāk nekā trešdaļai jeb 35% aptaujāto iedzīvotāju augļu un dārzeņu izvēlē ir svarīga to vietējā izcelsme – tam ir jābūt Latvijā audzētam.

Gandrīz piektdaļa jeb 19% aptaujāto iedzīvotāju augļu un dārzeņu pirkuma izvēlē būtiskākais ir tas, lai produkts garšo bērnam, 14% svarīgi, lai produkts ir no zemnieku saimniecības. Savukārt 13% respondentu ieskatā svarīgākais augļu un dārzeņu pirkuma izvēlē ir to iegādāties no uzticama ražotāja, bet 9% ir būtiski, lai produkts ir bioloģiski audzēts, savukārt 3% sniedza kādu citu atbildi.

Kā informē “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala, patlaban, ražas novākšanas sezonā pieprasījums, salīdzinot ar iepriekšējā gada pārdošanas rezultātiem, ir pieaudzis tādiem vietējiem dārzeņiem kā plūmju tomātiem, kas šovasar pārdoti divas reizes vairāk nekā pērn, bietēm (9%) un kabačiem (3%),

“Pēdējo gadu tendence parāda, ka vasaras laikā cilvēki vairāk izvēlas vietējo produkciju. Interesanti, ka pieprasījums bioloģiski audzētiem dārzeņiem un augļiem vairāk pieaug ārpus vietējās ražas sezonas – ziemā un pavasarī. Aizvien meklējot jaunas sadarbības iespējas ar vietējiem zemniekiem, pakāpeniski paplašinām arī bioloģisko produktu klāstu,” norāda uzņēmuma pārstāvis.

“Snapshot” veiktajā aptaujā pēc “Maxima Latvija” pasūtījuma piedalījās 700 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18-74 gadiem, un dati tika iegūti un apkopoti šā gada jūlijā.

Kā ziņots, “Maxima Latvija” apgrozījums pērn bija 723,054 miljoni eiro, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2016.gadā, bet tā peļņa palielinājās 1,9 reizes, sasniedzot 23,224 miljonus eiro.

“Maxima Latvija” reģistrēta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. “Maxima Latvija” pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai “Lincoln Land Erste B.V”. Uzņēmuma veikalu tīklu veido četru formātu 158 tirdzniecības vietas – pieci “Maxima XXX”, 24 “Maxima XX”, 127 “Maxima X” un divi “Maxima Express”.

LA.lv