Laukos
Gaļa un zivis

“Balticovo” ik gadu uz Lieldienām iepērk apmēram divus miljonus balto olu0

Foto-Fotolia

Latvijā lielākais olu un olu produktu ražotājs AS “Balticovo” ik gadu uz Lieldienām iepērk aptuveni divus miljonus baltu olu, kas ir apjoms, ko “Balticovo” ražotne saražo vienā dienā, pastāstīja uzņēmuma komunikācijas un attīstības direktors Toms Auškāps.

Viņš atzīmēja, ka pieprasījums pēc baltajām olām Latvijā ir tikai uz Lieldienām. Patērētāju pieprasījuma dēļ Latvijā visu ražotāju ganāmpulki sastāv no brūnajām vistām, kuras dēj brūnas olas. Tomēr uz Lieldienām reizi gadā “Balticovo” rod iespēju patērētājiem nodrošināt arī baltas olas.

Auškāps pastāstīja, ka balto olu piegādes process patērētājiem Latvijā nav vienkāršs, jo baltās olas savlaicīgi jāpasūta no Somijas, kur tās cenas ziņā ir dārgākas par baltajām olām no citām valstīm. Somija kā ražotājvalsts ir izvēlēta vairāku iemeslu dēļ, tostarp, ņemot vērā kvalitātes un biodrošības faktorus.

Turklāt no Somijas ievestās baltās olas ir arī ar labākiem čaumalas stiprības rādītājiem, kas ir svarīgi Lieldienu olu krāsošanā un olu kaujās.

Viņš atgādināja, ka ikviens ārējais faktors var būt biodrošības risks ražotnei, tāpēc ir jāievēro īpašā piesardzība sadarbības partneru izvēlē, jo iepirktās olas “Balticovo” ved uz savu fabriku, kur tās atkārtoti šķiro, pārbauda to kvalitāti un iepako olas. “Tā kā Somija ir valsts, kurā salmonellas baktērija nedzīvo, mēs izskaužam šo biodrošības risku, un patērētājs iegūst kvalitatīvu un drošu produktu,” teica “Balticovo” komunikācijas un attīstības direktors. Viņš piebilda, ka arī “Balticovo” ražotnē riski samazināti, ieviešot, piemēram, sanitārās caurlaides konteinerus darbiniekiem un dezinfekcijas bedres mašīnām.

Tāpat Auškāps atzina, ka olu ražotnē kopumā ražošanas apjomu uz svētku laiku nevar palielināt, jo viena vista dienā izdēj vienu olu. Tikmēr pieprasījums palielinās pat līdz trīs reizēm. “Šis ir mirklis, kad īpaši aktīvi parādās ārvalstu ražotāju importa atlikumi (produkcijas pārpalikumi, kurus realizē eksportā). Līdz ar to patērētājam jābūt īpaši vērīgam un jāskatās olas marķējums, lai noteiktu ražotājvalsti,” teica Auškāps.

Auškāps norādīja, ka ik katru gadu balto olu pārdošanas apjomi ir atkarīgi no citu ārvalstu ražotāju vēlmes iekļūt ar savu produktu Latvijas veikalu plauktos. “Cenu, ko redz patērētājs, nosaka tirgotāji, kas ir ļoti ieinteresēti zemākajā cenā, līdz ar to dod priekšroku ražotājam, kurš to nodrošina,” viņš sacīja.

“Balticovo” apgrozījums 2017.gadā bija 52,3 miljoni eiro, kas ir par 17,3% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa bija 10,8 miljoni eiro, kas ir četras reizes lielāka nekā 2016.gadā.

“Balticovo” pamatdarbība ir vistu olu, olu pulvera, olu šķidrās masas, vārītu vistu olu bez čaumalas, vārītu kapātu olu ražošana un realizācija. Uzņēmuma lielākais īpašnieks ir BCO, kam pieder 95,42% akciju.

LA.lv