Laukos
Tehnika

Četras neticamas lauksaimniecības tehnikas koncepcijas 16

‘Vermeer’

Laikā, kad pieejams milzīgs skaits lauksaimniecības tehnikas, ražotāji koncentrē savus spēkus uz jaunām tehnikas iespējām, tās ekspluatācijas vienkāršumu, autonomiskumu, dizainu un datu vākšanu. Turpmāk uzskaitītie četri jaunievedumi pavisam nesen bija tikai ideju līmenī. Šodien tie pierāda, cik tālu var iet lauksaimniecības mašīnas, lai nodrošinātu to lietotājam drošu, ekonomisku un produktīvu darbu.

Pielikums sējmašīnai – ar AAL apstrādā tikai nepieciešamo lauka daļu

Lorem ipsum
FOTO: Leta

AMVAC strādā pie jaunas tehnoloģijas, kas palīdz zemniekam optimizēt barības un augu aizsardzības līdzekļu (AAL) izmantošanu sējas laikā. Smart Cartridge piestiprināms pie sējmašīnas un atbilstoši katras lauka zonas vajadzībām iestrādā pesticīdus, mēslojumu un citus ķīmiskos līdzekļus. Kompānija AMVAC uzskata, ka šis pielikums var ieekonomēt lauksaimnieka naudu ķimikāliju iegādei.<
Smart Cartridge
apvieno lauka paraugus, datus par ražu un augsni, lai izveidotu atšķirīgās lauka zonas. AMVAC plāno savu produktu testēt 2019. gadā, bet uzsākt tā komercražošanu – 2020. gadā.

Traktors ar metāna gāzi – samazina izplūdi un trokšņu līmeni

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Kompānijai New Holland parādījies jauns vidēja izmēra traktors, kas darbojas ar metānu (dabasgāzes paveids) vai saspiestu dabasgāzi. Jaunais dzinējs var strādāt visu dienu ar vienu uzpildi, kas veicama tikpat ātri kā dīzelim. Kā apgalvo ražotājs, dzinējs faktiski spēj paveikt to pašu darba apjomu, ko dīzeļdzinējs T6, taču izplūdi samazina par 80%.

Vēl kāda priekšrocība – jaunais traktors ir ļoti kluss. Plānots, ka tas radīs par 50% mazāk trokšņa nekā analoģiska dīzeļmašīna. Lai tirgū pārdotu jaunu revolucionāras konstrukcijas mašīnu, ļoti svarīgs ir arī tās izskats. Tāpēc kompānija New Holland noalgojusi dizaineru Deividu Vilkiju, kurš iepriekš strādājis ar tādām automašīnām kā Lamborghini, Maserati un Porsche. Radīts gluds traktors ar interesantām plūdlīnijām, taču ļoti funkcionāls.

Adaptīvā sistēma izmainīs ražas novākšanu

Kompānija Claas nesen demonstrēja savu adaptīvo sistēmu ražas novākšanai – Variable Rate Harvesting (VRH). Brendons Olstads, platformas Claas of America menedžeris, teic, ka agrāk jau bija izstrādātas dažādas tehnoloģijas sējas, apūdeņošanas zonu menedžmentam, taču novāktā raža netika ņemta vērā. VRH koncepcija palielina produktivitāti, balstoties uz ražīgumu, mitrumu, sējas apstākļiem, ražas lielumu un topogrāfiju. Pēc kompānijas pārstāvju vārdiem, tehnoloģija samazina darbaspēka, degvielas izmaksas un mašīnas izmērus, tādējādi uzlabojot caurlaides spēju, graudu saglabāšanu un to padeves kvalitāti, kā arī novākšanas ātrumu. Kombainā Lexion ietilpstošā VRH tehnoloģija: sistēma Cemos Automatic – tā autonomi un nepārtraukti izmaina dalījuma un attīrīšanas regulējumus, balstoties uz informāciju no vairākiem devējiem, kas atklāj mitrumu un izmaina ražīgumu darba gaitā; sistēma Cruise Pilot – tā automātiski vada kustības ātruma funkciju atkarībā no ražas apjoma, noslodzes un dzinēja zudumiem; attīrīšanas sistēma 4D regulē rotora vāciņa stāvokli, lai vienmērīgi sadalītu graudus caur sietu lauka slīpumos, novēršot graudu zudumus..

Pirmais skats uz pašgājējsavācējpreses konceptu

Lorem ipsum
FOTO: Leta

ZR5 no Vermeer tiek reklamēta kā pasaulē pirmā pašgājēja savācējprese. Lai gan tikai 2014. gadā Vermeer prezentēja pirmo nepārtrauktas darbības rituļu savācējpresi.

Kompānijas Vermeer produkcijas menedžeris Džošs Vrize stāsta, ka jaunajai mašīnai ir daudz priekšrocību un ka tā sniedz iespējami vienkāršu veidu siena salikšanai. “Šis ir mūsu grupas Forage Innovations Group radīts produkts. Tā ir atsevišķa pētījumu un izstrāžu grupa, kas orientēta uz inovācijām. Grupai jau ir izstrādāti trīs koncepti, un šis ir pirmais, kas prezentēts publiski,” vēsta Vrize.

Savācējpreses ZR5 prototipu izmēģina jau divus gadus. “Kompānijai Vermeer jau ir liela pieredze darbā ar hidrostatisko aprīkojumu. Mašīnas iespēja vadīt barošanas bloku padara jauno savācējpresi daudz efektīvāku. Kad ritulis gatavs, operatoram vien jānospiež zaļā poga. Mašīna pati pabeigs rituli, izmetīs to, aizvērs aizmugures durvis un turpinās strādāt,” stāsta Vrize. Integrētā griešanās tehnoloģija uz četrām pusēm ir ZR5 automatizācijas procesa daļa. Siena satīšanas cikla laikā mašīna var automātiski griezties pa kreisi vai pa labi, pozicionējot rituli paralēli izmešanas pozīcijai. Patentētā pakares tehnoloģija apstrādā sitienus un grūdienus siena paketēšanas laikā.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem
Vairāk lasiet žurnālā Agro Tops

Lorem ipsum
FOTO: Leta

LA.lv