Latvijā, Politika

Cilvēki aizvien vairāk sūdzas par kaimiņu nežēlīgu izturēšanos pret mājdzīvniekiem

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) šogad saņēmis jau 417 sūdzības par kaķu un suņu turēšanas pārkāpumiem, turklāt 30-40% gadījumu pārkāpumi patiešām bija pamatoti, atzina Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) ģenerāldirektors Māris Balodis.

“Ja 2015.gadā, saņemot iesniegumus par mājdzīvnieku turēšanas prasību ievērošanu, veicām 578 pārbaudes, pērn veiktas 707 šādas pārbaudes, bet šogad pirmajos sešos mēnešos saņemtas jau 417 sūdzības. Vidēji 30-40% gadījumu tiešām konstatējam pārkāpumu, kā arī 18% gadījumu konstatējam citus pārkāpumus, kas nav minēti sūdzībā. Piemēram, 2015.gadā no minētajām 578 pārbaudēm 210 gadījumos konstatēti pārkāpumi, bet no pērn veiktajām 707 pārbaudēm 336 gadījumos konstatēti pārkāpumi,” teica Balodis.

Viņš atzina, ka PVD arvien aktīvāk saņem sūdzības un ziņojumus par kaķu, suņu. kā arī mājlopu aizsardzības un labturības prasību pārkāpumiem.

“Visas sūdzības pārbaudām un dažkārt dzīvniekus arī konfiscējam, sākot no govīm, beidzot ar suņiem un kaķiem. Tam ir pieaugoša tendence, ka cilvēki sūdzas gan par kaimiņiem, gan citiem novērojumiem. Ja tiešām konstatējam nežēlīgu izturēšanos pret dzīvnieku vai kaitējumu dzīvnieka veselībai, mēs to izņemam. Šādu gadījumu skaits palielinās, un ar lielākiem vai mazākiem skandāliem dzīvnieki tiek izņemti. Varam atcerēties gadījumu Liepājā, kad lopi tika atņemti zviedru lauksaimniekam. Viņš pret PVD ir iesniedzis prasību tiesā. Zviedrijā viņam lopi jau sen būtu atņemti,” sacīja PVD vadītājs.

Tāpat viņš arī teica, ka kopumā PVD pārraudzības jomā visvairāk pārkāpumu ierasti konstatē pārtikas jomā. “Tajā arī veicam intensīvākās pārbaudes, turklāt tajā ir liels uzņēmums skaits – 40 000. Ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmumos pārkāpumu ir visvairāk, jo proporcionāli šo uzņēmumu skaits ir lielāks. Visvairāk sūdzību ir par vietām, kur cilvēki apgrozās, – veikaliem un sabiedriskās ēdināšanas vietām. 2017.gada 1. pusgadā reģistrētas 690 sūdzības. Visbiežāk cilvēki sūdzas par veikaliem – par neatbilstošu pārtikas kvalitāti un pārtiku ar beigušos derīguma termiņu. Savukārt saistībā ar ēdināšanas uzņēmumu darbu visbiežāk sūdzas par netīrību telpās, sliktu personāla higiēnu, neapmierinošu ēdienu kvalitāti, sliktu pašsajūtu pēc maltītes,” sacīja Balodis.

Viņaprāt, tas, ka sūdzību skaits kopumā palielinās, liecina par cilvēku uzticēšanos PVD.

“Ja runājam par pārtikas izplatīšanas posmu, salīdzinot ar pagājušo gadu, sūdzību skaits ir mazāks – pagājušajā gadā pirmajā pusgadā bija saņemtas jau 917 sūdzības, tomēr vairāku gadu griezumā redzam, ka cilvēki kļūst aizvien aktīvāki, jo ir informētāki, pēta marķējumus, temperatūras režīmus, zina savas tiesības, zina, ka var pieprasīt atpakaļ naudu par nekvalitatīvu preci vai pieprasīt to apmainīt. Zināmā mērā tas atvieglo mūsu darbu un mobilizē uzņēmējus,” rezumēja PVD vadītājs.

Pievienot komentāru