Graudkopībai, Tehnika

“Fendt” kombainu jaunumi nelielām saimniecībām

Vācu kompānija Fendt pilnveidojusi E sērijas kombainus. Tagad modeļu 5180E un 5220E vietā var iegādāties jaunos modeļus 5185E un 5225E ar mainītu dizainu.

Jaunie modeļi paredzēti izmantošanai nelielās un vidēji lielās saimniecībās. Tiem ir pieckastīšu salmu kratītājs ar klasisko kulšanas–separēšanas iekārtu. Kuļspraugas starp trumuli un kuļkurvi tiek mainītas ar elektropievadu no kombaina kabīnes, turklāt aktuālie regulējumi parādās uz displeja. Kuļkurvja ieeja un izeja tiek vadīta neatkarīgi viena no otras, bet graudu izkraušana no bunkura notiek ar augšējo gliemezi.

Modelim 5185E uzstādīts četrcilindru dzinējs ar darba apjomu 4,9 litri, bet modelim 5225E – sešcilindru ar apjomu 7,4 litri. Abos izmantota atgāzu katalītiskās neitralizācijas tehnoloģija SCR, tādējādi tie atbilst Stufe IV un Tier 4 Final normām.

Kabīne ar panorāmas stiklojumu aprīkota ar kondicionētāju, sēdekli ar pneimopakari, regulējamu stūres statni, daudzfunkcionālu sviru un aizmugures skata spoguli. Pļaujmašīnas Free Flow un Power Flow aprīkotas ar šumahertipa griezējaparātu un tītavu hidraulisko pievadu.

Jaunie kompānijas Fendt C sērijas kombaini pārstāvēti ar diviem vidējās klases modeļiem – 5275C un 6335C. Tie aprīkoti ar sešcilindru dzinējiem ar darba apjomu 7,4 litri un maksimālo jaudu 225 kW (modelis 5275C) un 8,4 litri un 265 kW (6335C). Tajos izmantota SCR tehnoloģija, un tie atbilst Tier 4 Final normām.

Apkūlumu un graudu separāciju kombainos īsteno kulšanas un separējošie trumuļi – 600 mm diametrā katrs, kā arī starpbīters. Otrs trumulis, kas izvietots virs salmu kratītāja priekšējās daļas, palielina masas sadalīšanas līmeni pirms tā un samazina īso salmu nokļūšanas uz sieta iespējamību. Labvēlīgos kulšanas apstākļos divsekciju kuļkurvis tiek novākts, to pagriežot apkārt separējošajam trumulim uz nestrādājošo zonu. Mašīnas tiek komplektētas ar vienu no Free Flow vai Power Flow pļaujmašīnām ar darba platumu 4,8–7,6 metri ar šumahertipa griezēj­aparātu un tītavu hidraulisko pievadu.

Kombaina un pļaujmašīnas savienošanas elementi – ātrās savienošanas ierīce, fiksators, kardānpārnesums – atrodas kombaina kreisajā pusē. Hidrostatiskā četrpakāpju pārnesumkārba nodrošina maksimālo kustības ātrumu 25 km/h.

Lai varētu strādāt nogāzēs ar slīpumu līdz 20%, jaunajām mašīnām izveidota kombaina automātiskās šķērsizlīdzināšanas konstrukcija ParaLevel ar elektronisko vadību (pie modeļa apzīmējuma klāt nāk burti PL). Tās darbības princips balstās uz riteņu paralēlo pārvietošanos uz paralelograma mehānisma izmantošanas rēķina.

Savukārt kombaini ar burtu I modeļa apzīmējumā aprīkoti ar taisnvirziena balansēšanas sistēmu, kas nodrošina horizontālu stāvokli, virzoties uz augšu pa nogāzi ar slīpumu līdz 30%, bet uz leju – līdz 10%.

Visi svarīgākie pļaujmašīnas, tītavu, izkraušanas bunkura un ātruma vadības elementi atrodas uz daudzfunkcionālās sviras. Kontroles monitors sadalīts četros segmentos, ar kuru palīdzību tiek regulētas dažādas funkcijas. Piemēram, galvenā informatīvā lapa rāda dzinēja kloķvārpstas griešanās ātrumu un kombaina kustības ātrumu, bet aktuālais graudu bunkura piepildes rādījums redzams grafikā. Var izvēlēties nepārtraukto atainojumu vai tikai atpakaļgaitas kustībā.

Sagatavots pēc ārzemju preses metariāliem
Vairāk žurnāla Agrotops šā gada augusta numurā
AT_COVER_aug

Pievienot komentāru