Laukos
Piensaimniecība

“Food Union” Ķīnā plāno koncentrēties uz tirdzniecību internetā0

Foto – Shutterstock

Piena pārstrādes koncerna AS “Food Union” koncepts Ķīnā paredz šajā tirgū koncentrēties uz tirdzniecību internetā, sacīja “Food Union” finanšu direktors Eiropā un “Rīgas piena kombināta” valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

Viņš pastāstīja, ka “Food Union” ir divi lieli darbības bloki – Eiropa un Āzija, kas ir liels, dārgs un sarežģīts projekts, par kuru secinājumus būs iespējams izdarīt vien pēc diviem līdz trīs gadiem.

Pērn vasarā pabeigta abu “Food Union” rūpnīcu Ķīnā būvniecība. To ražošanas jaudas esot vērā ņemamas – vienā rūpnīcā tiek pārstrādāts tik daudz piena, cik visa Latvija kopumā saražo, sacīja Staņēvičs.

Viena no abām jaunuzceltajām ražotnēm atrodas Hohotā, kur “Food Union” ir noslēgts partnera līgums par bioloģiskā piena piegādēm. Savukārt otrā rūpnīca izvietota starp Šanhaju un Pekinu, un tajā vairāk tiek ražoti pudiņi un mīkstie sieri. “Šajās rūpnīcās ir izmantotas modernākās tehnoloģijas, lai ražošana būtu maksimāli efektīvāka un tiktu patērēts pēc iespējas mazāk resursu,” uzsvēra Staņēvičs.

Viņš pastāstīja, ka “Food Union” koncepts Ķīnā paredz šajā tirgū koncentrēties uz tirdzniecību internetā, jo Ķīnā liela daļa cilvēku nezina alternatīvas e-komercijas pakalpojumam, turklāt šim nolūkam ir arī attīstītas aplikācijas viedierīcēm. Lielākais izaicinājums, pie kura “Food Union” patlaban šajā tirgū strādā, ir piegāde patērētājam uz mājām no distribūcijas centra, jo tas ir dārgākais komercdarbības posms.

Komentējot “Food Union” plānus attiecībā uz paplašināšanos Eiropā, viņš norādīja, ka arī šajā tirgū grupas ambīcijas ir lielas un pie sasniegtā plānots neapstāties.

“Ziemeļeiropā redzam iespējas savas pozīcijas turpināt nostiprināt. Tāpat mūs interesē Dienvidaustrumeiropa, piemēram, Rumānijā, kurā esam iegādājušies ražotni, vien ir 20 miljoni iedzīvotāju – ja mums izdotos sasniegt 10% tirgus, tas jau nozīmētu vienas Latvijas apjomus. Arī apkārtējos tirgos ir ļoti liels potenciāls,” viņš sacīja, piebilstot, ka ar tirgiem Eiropā norit nepārtraukts darbs, un kompānija meklē sadarbības partnerus, tostarp tādus, kuru zināšanas var izmantot un no kuriem mācīties.

Jau ziņots, ka Latvijā “Food Union” apgrozījums 2017.gadā bija 115,9 miljoni eiro, kas ir iepriekšējā gada līmenī. Tostarp “Rīgas piena kombināta” un tās meitasuzņēmuma “Valmieras piens” apgrozījums bija 82,4 miljoni eiro, bet “Rīgas piensaimnieka” apgrozījums bija 33,5 miljoni eiro.

“Food Union” ietilpst “Rīgas piensaimnieks”, kā arī “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens”, saldējuma ražotājs “Premia” Igaunijā, uzņēmumi “Premier Is” un “Hjem Is” Dānijā, “Isbjrn Is” Norvēģijā, “Alpin57Lux” Rumānijā, “Ingman Ice Cream” Baltkrievijā. Koncerna lielākais akcionārs ir Krievijas uzņēmējs Andrejs Beshmeļņickis.

LA.lv