Laukos
Piensaimniecība

“Food Union” šogad attīstībā plāno ieguldīt 9,1 miljonu eiro0


Piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” pērn veicis investīcijas 1,12 miljonu eiro apmērā raudzēta piena produktu zīmola “Lakto” attīstībā.
Piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” pērn veicis investīcijas 1,12 miljonu eiro apmērā raudzēta piena produktu zīmola “Lakto” attīstībā.
Publicitātes foto

Piena pārstrādes koncerns “Food Union” 2019.gadā attīstībā plāno ieguldīt 9,1 miljonu eiro, tajā skaitā stratēģiskās attīstības projektos un infrastruktūras sakārtošanā, sacīja “Food Union” finanšu direktors Eiropā un “Rīgas piena kombināta” valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

Viņš teica, ka pērn kopējais “Food Union” investīciju apjoms veidoja 5,52 miljonus eiro, no kurām lielākā daļa ir ieguldītas svaigo piena produktu izcilības centra izveidē. Savukārt 2019.gadā kopumā plānotas investīcijas 9,1 miljona eiro apmērā, tostarp stratēģiskās attīstības projektos un infrastruktūras sakārtošanā. Daļa šim gadam paredzēto investīciju – apmēram 5-6 miljoni eiro – ir paredzētas svaigo piena produktu izcilības centra otrajam posmam, bet vairāk nekā miljonu eiro plānots ieguldīt saldējuma ražošanā.

Staņēvičs sacīja, ka “Food Union” ražotni arī turpmākajos gados plānots saglabāt Bauskas ielā, Rīgā nevis pārcelt citviet. To apliecina arī “Food Union” jaunā un ar modernām iekārtām aprīkotā ražošanas ceha būvniecība šajā vietā. Tā būvniecības darbi norit saskaņā ar plānu, – uzstādīta jauna “Lakto” līnija, un jaunas zīmola “Kārums” batoniņu līnijas. “Darbi turpināsies līdz 2019.gada beigām. Faktiski 2020.gadā visa Valmieras ielas rūpnīca būs pārcelta uz Bauskas ielu,” viņš teica.

“Food Union” piederošo rūpnīcu Valmieras ielā, Rīgā plānots pārdot. “Izcilības centra doma arī bija tāda, ka veidojam visu Bauskas ielā, vienā vietā. Mums teritorija ir ļoti liela, patiesībā ir vēl daudz ideju, ko var darīt, ko arī soli pa solim darām,” viņš teica.

Pēc “Food Union” finanšu direktora Eiropā teiktā, nākotnē koncerns plāno audzēt arī ražošanas apmērus. Latvijā tos izdosies audzēt, piena produktu un saldējuma segmentā piedāvājot jauna tipa produktus, kādus līdz šim “Food Union” nav ražojis.

Viņš pauda pārliecību, ka patērētājus ir jāturpina pārsteigt, piedāvājot jaunus produktus. “Tādu saldējumu kā dubultās šokolādes “Ekselence” pārdošanas apjomi Latvijā nav lieli, piemēram, salīdzinājumā ar to pašu “Polu”, bet šādu produktu radīšana ir ļoti svarīga, tostarp saistībā ar eksporta tirgiem. Ja līdz šim “Ekselences” līnija nebija sevišķi noslogota, tad šajā gadā tā solās būt aktīvi noslogota, jo gan norvēģi, gan rumāņi ir pieprasījuši lielus apjomus,” viņš teica.

Viņš pauda cerību, ka 2019.gads būs pirmais gads, kad “Food Union” redzēs daļējus rezultātus svaigo piena produktu izcilības centra pienesumam attiecībā uz koncerna finanšu rezultātiem.

Komentējot to, kāds šis gads nozarei būs kopumā, viņš pauda cerību, ka tas būs “gluds un bez satricinājumiem”. Staņēvičs atturējās prognozēt piena iepirkuma cenu tendences šogad.

Jau ziņots, ka “Food Union” līdz 2020.gadam svaigo piena produktu izcilības centrā plāno investēt vairāk nekā 11,1 miljonus eiro. Rezultātā visa ražošana Rīgā koncentrēsies jaunā un ar modernām iekārtām aprīkotā ražošanas cehā, tādējādi stiprinot “Food Union” pozīcijas inovatīvu produktu izstrādē un ļaujot paplašināt piedāvāto produktu klāstu.

Tāpat vēstīts, ka Latvijā “Food Union” apgrozījums 2017.gadā bija 115,9 miljoni eiro, kas ir iepriekšējā gada līmenī. Tostarp “Rīgas piena kombināta” un tās meitasuzņēmuma “Valmieras piens” apgrozījums bija 82,4 miljoni eiro, bet “Rīgas piensaimnieka” apgrozījums bija 33,5 miljoni eiro.

“Food Union” ietilpst “Rīgas piensaimnieks”, kā arī “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens”, saldējuma ražotājs “Premia” Igaunijā, uzņēmumi “Premier Is” un “Hjem Is” Dānijā, “Isbjrn Is” Norvēģijā, “Alpin57Lux” Rumānijā, “Ingman Ice Cream” Baltkrievijā. Koncerna lielākais akcionārs ir Krievijas uzņēmējs Andrejs Beshmeļņickis.

LA.lv