Bizness, Eksports

Kā konservus mainīja pret traktoru. “Spilvai” – 25 gadi

Zīmols “Spilva” tika radīts 1992. gada septembrī, kad saņēma oficiālu dokumentu – uzņēmuma SIA “Spilva” reģistrācijas apliecību. Laika gaitā uzņēmuma juridiskais nosaukums ir mainījies, kopš 2015.gada – “Orkla Foods Latvija”. Taču zīmols “Spilva” un tā ražošana Babītes novada Spilvē turpina savu darbu jau 25 gadus.

Uzņēmums darbu sāka 1992. gadā nelielā konservu cehā, kas tika izmantots Bulduru sovhoztehnikuma vajadzībām. Ražošanā bija neliels produktu klāsts, un uzņēmums ieņēma aptuveni 100. vietu starp ražotājiem dārzeņu un augļu pārstrādes nozarē.

“”Spilvas” pirmais eksporta tirgus bija Baltkrievija, uz kurieni apmaiņā pret traktoru 1993. gadā tika nosūtīti “Spilvas” ražotie konservi. Savukārt sistemātisks eksports tika uzsākts 1996. gadā, un pirmie ārvalstu tirgi bija Lietuva un Krievija,” sacīja zīmola dibinātāja un uzņēmuma “Orkla Foods Latvija” vadītāja Lolita Bemhena.

Viņa arī norādīja, ka, neraugoties uz eksporta proporcijas būtisku pieaugumu, Latvija joprojām ir uzņēmuma galvenais tirgus. Uzņēmuma „Orkla Foods Latvija” ražojumu eksporta tirgi ir ASV, Čehija, Dānija, Igaunija, Īrija, Kanāda, Krievija, Lielbritānija, Lietuva, Norvēģija, Slovākija, Somija, Ukraina, Vācija, Zviedrija, teica Bemhena.

Uzņēmuma vadītāja arī atklāja, ka 1992.gadā “Spilvā” strādāja 37 darbinieki, bet pērn – jau 203 darbinieki. Uzņēmuma apgrozījums 1993.gadā bija 260 188 erio, bet peļņa 36 830 eiro, savukārt pērn – attiecīgi 29,909 miljoni eiro un 1,269 miljoni eiro. Uzņēmuma ražotne platība 1992.gadā bija 1000 kvadrātmetri, bet patlaban – 12 400 kvadrātmetri. Darbības sākumā “Spilvas” produktu klāstā bija 27 vienības, patlaban – vairāk nekā 800 produktu.

“Atslēgas vārdi un galvenās vērtības “Spilvas” attīstības gaitā ir bijušas – drosme, radoša pieeja un uzticamība. Šajos gados bija vajadzīga gan drosme pieņemt dažkārt nepopulārus lēmumus, gan radoša pieeja. Jaunrades process ļāvis ieviest jaunus ražojumus un tehnoloģijas, tādēļ esam lepni par katru radīto produktu. Tas viss nebūtu iespējams bez gardēžiem un sadarbības partneriem, kuri ir uzticējušies jau no “Spilvas” pirmajiem soļiem,” teica uzņēmuma vadītāja.

“Orkla Foods Latvija” ir viens no modernākajiem un lielākajiem ēdienu un ēdiena piedevu ražotājiem Latvijā un Baltijas valstīs. Uzņēmums ar nosaukumu “Orkla Foods Latvija” strādā kopš 2015. gada decembra, kad tika pabeigta norvēģu “Orkla” grupai piederošo kompāniju SIA “Spilva” un AS “Gutta” apvienošana vienā uzņēmumā. Jau vairāk nekā 25 gadus Latvijā un arī tās kaimiņvalstīs ir pazīstami uzņēmuma zīmoli un produkti, kas pieejami tādās kategorijās kā tomātu mērces un kečupi, majonēzes, dresingi, konservēti dārzeņi, ievārījumi un deserti, mārrutki un sinepes, zupas un otrie ēdieni, garšvielas, sulas un nektāri, dzeramais ūdens un kvasa dzēriens, smūtiji.

1 komentārs

  1. Spilvai vajadzētu parūpēties, lai konservu burciņās iekšā šad tad nebūtu neēdami pārsteigumi.
    Paliek iespaids, ka tur kāds diversants ik pa laikam piemet ko zīmolu degradējošu…

Pievienot komentāru