Piens, Veikalā un tirgū

Kāda veida kafijai dod priekšroku vairums iedzīvotāju?

Lielākā daļa jeb 61% Latvijas iedzīvotāju ikdienā dod priekšroku maltajai kafijai, 18% – šķīstošajai kafijai, 16% lielākoties iegādājas kafijas pupiņas, 3% izvēlas šķīstošās kafijas dzērienus, bet 2% kafijas pagatavošanai iegādājas kafijas kapsulas, liecina “Maxima Latvija” veiktā aptauja par iedzīvotāju kafijas dzeršanas paradumiem.

Kā atzīmē “Maxima Latvija” biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa, lai arī pircēji priekšroku dod maltajai kafijai, pēdējos gados vērojams pārdošanas apjoma pieaugums tieši pupiņu kafijai un kafijas automātiem, kas skaidrojams ar to, ka iedzīvotāji arvien biežāk novērtē svaigi maltas kafijas garšu un aromātu.

Visbiežāk iedzīvotāji bauda kafiju divas līdz trīs reizes dienā, tā atzina 58% respondentu, atklājot, ka iecienītākais laiks, kad dzert kafiju, ir no rīta. 45% respondentu atzina, ka konkrētam laikam kafijas baudīšanā nav nozīme, jo to mēdz dzert visas dienas garumā. 20% respondentu atzina, ka kafiju dzer vienreiz dienā, bet 15% atzina, ka kafiju dzer četras līdz sešas reizes dienā.

Vairāk nekā puse jeb 51% respondentu ikdienā dod priekšroku melnai kafijai, 39% – kafijai ar pienu, 4% – kapučīno, 4% – latte, bet 2% espreso. Attiecībā uz kafijas saldināšanu respondentu atbildes liecina, ka 49% pievieno cukuru, savukārt 51% savu kafiju nesaldina.

Internetveikalā “e-maxima.lv” kafijas pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir pieauguši par 31%. Tāpat “e-maxima.lv” šogad palielinājušies arī ekoloģiski sertificētas kafijas pārdošanas apjomi, kas ir skaidrojams ar pircēju lielāku interesi arī par preces izcelsmi un ražošanas procesu.

Aptauja par kafijas dzeršanas paradumiem bija izvietota “Maxima Latvija” mājaslapā laika posmā no 29.jūnija līdz 6.jūlijam, un tajā kopumā piedalījās 1660 respondenti.

1 komentārs

Pievienot komentāru