Dārzeņi un augļi, Veikalā un tirgū

Katra otrā ģimene vismaz reizi nedēļā iepērkas tirgū

Katra otrā Latvijas ģimene vismaz reizi nedēļā dodas uz tirgu pēc pārtikas produktiem, iztērējot vidēji desmit eiro un pavadot tur 45 minūtes laika, liecina virtuālā produktu tirgus “Svaigi.lv” veiktais Latvijas ģimeņu eksperiments par patērētāju pārtikas iegādes paradumiem.

Eksperimentā noskaidrot, ka vairāk nekā 80% mājsaimniecību dodas iepirkties divatā, pārtikas iegādei nedēļā tērējot vidēji 90 līdz 100 eiro. Produkti lielākoties tiek iegādāti lielveikalos, kurus apmeklē vismaz trīs reizes nedēļā, par vienu pirkumu maksājot desmit līdz 20 eiro uz vienu pieaugušo. Savukārt tie, kuri aizmirst kaut ko iegādāties lielveikalā vai tirgū, vismaz divas reizes apmeklē piemājas veikalu, kur nedēļā iztērē līdz desmit eiro.

Aptuveni 70% eksperimenta dalībnieku minējuši, ka lielveikalā pērk to, kā pietrūkst mājās, pievienojot arī spontānus pirkumus. Vien 13% mājsaimniecību dodas pēc produktiem ar sarakstu, neizvēloties spontānus pirkumus.
Būtiskākais faktors, kam pircēji pievērš uzmanību iepērkoties, ir cena, ko norādījuši vairāk nekā 70% eksperimenta dalībnieku. Tomēr vēl svarīgākas ir produkta garšas īpašības, ko atzinuši 95% dalībnieku. Savukārt 58% mājsaimniecību seko līdzi, vai produkti ir ražoti Latvijā.

“Svaigi.lv” eksperiments ilga nedēļu. Eksperimentā pieteicās 97 ģimenes, no kurām 39 izpētīja savus iepirkšanās paradumus, atzīmējot visus iespējamos pārtikas iepirkumu veidus vienas kalendārās nedēļas garumā. 59% respondentu bija no Rīgas. Gandrīz 40% respondentu vidējie mēneša ienākumi uz vienu mājsaimniecības pieaugušo bija no 600 līdz 1000 eiro.

Tirgus “Svaigi.lv” piedāvā iegādāties produktus internetā. Divu gadu laikā “Svaigi.lv” izveidojis sadarbību ar vairāk nekā 80 saimniecībām visā Latvijā, regulāri nodrošinot piegādes aptuveni 2000 ģimenēm Rīgā un tuvākajā apkaimē.

1 komentārs

Pievienot komentāru