Laukos
Bizness

“Laima” sola šokolādes cenas šogad necelt 16

Foto-LETA

Zīmola “Laima” šokolādes produkcijas cenām šogad nav paredzamas izmaiņas, un arī čipsu cenas Latvijā būtiski nemainīsies, kamēr konditorejas izstrādājumu cenas vēl ir pāragri prognozēt, sacīja konditorejas un uzkodu ražotāja “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Didrihsons norādīja, ka “Ādažu Čipsu” produkcijai nepieciešamos kartupeļus lielākoties audzē tepat Latvijā. Līdz ar to uzņēmums diezgan labi var kontrolēt cenas un to svārstības nav lielas. Turpretī šokolādes cenas būs atkarīgas no kakao pupiņu ražas cenām pasaulē. Ja raža nebūs bijusi laba un piedāvājums būs nepietiekams, tas atstās iespaidu uz cenu. “Vismaz šogad mūsu produkcijas cenās es izmaiņas neparedzu, jo līgumus par piegādēm mēs slēdzam uz noteiktu termiņu,” sacīja Didrihsons.

Vienlaikus viņš piebilda, ka ilgtermiņā šokolādes cenas ietekmēs izejvielas – kakao cenas, kas, iespējams, augs. Tāpat uz šokolādes galaproduktu cenu iespaidu atstās arī cukura cenas, darbaspēka izmaksas un energoresursu cenas.

Komentējot konditorejas izstrādājumu cenas turpmāk Latvijā, viņš pieļāva, ka, visticamāk, graudu un pēcāk miltu cena augs, kas atspoguļosies arī uz uzņēmuma ražoto konditorejas produktu ražošanas izmaksām. Taču vēl ir grūti pateikt, vai tas nozīmēs galacenas pieaugumu, jo ir iespējams, ka samazinās cena kādai citai ražošanas komponentei.

Didrihsons atzina, ka ir grūti iedomāties tādu produktu grupu, kuras cena nākotnē saruks, jo globālie pārtikas indeksi ir augšupejoši. Ja nenotiks pasaules līmeņa krīzes, kas uz kādu periodu iespaidos vienu vai otru produktu kategoriju, kopumā cenu līkne būs augšupejoša.

“Visu izejvielu cenas ir cikliskas. Mēs varam paraudzīties kaut vai uz to, kas notiek ar laika apstākļiem Latvijā. Ir daudz bažu par to, kas tuvākajā nākotnē notiks ar miltu cenām. Tās ir cikliskas izmaiņas, bet kopumā mēs redzam, ka pārtikas izejvielu cenu tendence ir augšupejoša,” sacīja Didrihsons.

Jau ziņots, ka “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” konsolidētais apgrozījums pērn sasniedza 81,1 miljonu eiro, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2016.gadā, bet koncerna peļņa bija 3,1 miljons eiro.

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” pārstāv zīmolus “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu Čipsi”, “The Original Taffel Snacks” un “Pedro”.

“Orkla” ir Oslo biržā kotēts uzņēmums, kurš bāzēts Oslo, Norvēģijā. “Orkla” apgrozījums 2017.gadā bija četri miljardi eiro.

LA.lv