Laukos
Bizness

“Latvijas maiznieks” ieguldījumi rūpnīcā sasniedz 5,5 miljonus eiro 16

Foto – LETA

Maizes ražotājs AS “Latvijas maiznieks” ieguldījumi ražotnes paplašināšanā un jaunas ražošanas līnijas uzstādīšanā pērn un šogad kopumā sasniegs 5,5 miljonus eiro, pastāstīja kompānijas pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītājs Māris Daude.

“2017. un 2018.gadā kopā rūpnīcā paredzētās investīcijas ir 5,5 miljoni eiro – 2017.gadā notika būvniecība, bet šajā gadā uzstādījām iekārtas. Kopumā esam piebūvējuši klāt rūpnīcai 1500 kvadrātmetrus, tā ir viena no jaudīgākajām līnijām Baltijā. Uz šīs jaunās līnijas ražosim maizes kabatiņas jeb tā saucamās porcijmaizes, kas Latvijas tirgū jau ir nonākušas ar zīmolu “Maiziņš”. Sāksim ražot arī “ciabatas”, kas ir “bake-off” produkts, kuru lielveikalos var tālāk cept. Šāda veida maize ir ļoti populāra Eiropā – gan Vācijā, gan Itālijā, gan Francijā, gan Skandināvijā -, un tie ir potenciālie tirgi, uz kuriem šobrīd aktīvi skatāmies,” teica Daude.

Viņš arī atzīmēja, ka “Latvijas maizniekam” šogad bijušas vairākas tikšanās ar potenciālajiem klientiem, kā arī kompānija izveidojusi vairākus jaunus produktus, kas varētu būt interesanti ārvalstu veikalu tīkliem. Tam sekos tālākas pārrunas un izstrādātas konkrētas jaunas garšas eksportam. “Līnija ir ļoti jaudīga, bet produkti vēl tiek izstrādāti, pilnveidoti konkrētajai līnijai. Tiek skatīts tirgus, cik tas ir plašs un atvērts. Jau ir bijušas veiksmīgas sarunas Baltijas valstīs,” sacīja Daude.

Pagaidām “Latvijas maiznieks” neplāno sākt eksportu uz Āzijas valstu tirgiem, bet attīstīties tuvākos tirgos, kā piemēram, Skandināvijā, Vācijā, Itālijā, Francijā. Skandināvija būs pavisam jauns tirgus. “Pašlaik tur nestrādājam, jo līdz šim nebija produkta, ko piedāvāt. Kā zinām, klasiskā rudzu maize vai baltmaize tur nav pieprasīta, bet porcijmaizes gan ir ļoti populāras, un mūsu piedāvājums viņus noteikti varētu ieinteresēt,” teica Daude. Tāpat viņš piebilda, ka uzņēmumam jau ir iestrādes Vācijā, Lielbritānijā un Īrijā, kur piesaistīti sadarbības partneri un izstrādāti produkti atbilstoši klientu prasībām.

Viņš uzsvēra, ka maizes ražotāji Latvijā vislabāk prot ražot rudzu maizi, kura Eiropā nav populāra, un visdrīzāk nenokļūtu pircēju ikdienas pirkumu grozā. Tāpēc ir vajadzīgi šajā reģionā zināmie “bake-off” produkti, kā piemēram, “ciabatas”, tikai ar interesantākām garšām, ar kurām ārvalstīs iespējams pārsteigt. “Ja esam gudri un izdomājam nebijušus produktus, tad varam pārdot eksportā ļoti labus apjomus,” teica Daude.

Daude atzīmēja, ka pērn un šogad jaunajā ražošanas līnijā ieguldīto investīciju atpelnīšanai būs vajadzīgi vismaz pieci gadi.

“Latvijas maiznieks” pamatkapitāls ir 895 629 eiro. Uzņēmums ražo dažādu veidu maizi, kā arī konditorejas izstrādājumus. Zināmākie zīmoli ir maizes sērija “Zeltene”, “Vita!”, “Melnā”, “Īstenā”, “Pavasara” un “Galda”. “Latvijas maiznieka” lielākais īpašnieks ir Igaunijas kompānija “Maral Invest”.

LA.lv