Laukos
Bizness

Latvijas pārtikas ražotāju eksports šogad audzis par vairāk nekā 20% 16

Foto – LETA

Latvijas pārtikas ražošanas nozarē eksports šogad ir pieaudzis par vairāk nekā 20% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, informēja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Viņa teica, ka šis gads kopumā pārtikas ražošanas sfērā ir aizvadīts pozitīvi un it sevišķi to var attiecināt uz nozares eksportu. “2017.gada pozitīvākais notikums ir eksporta pieaugums Latvijas pārtikas ražošanas nozarē – kāpums ir par vairāk nekā 20%,” sacīja Šure, piebilstot, ka Latvijas pārtikas uzņēmumi jau vairākus gadus ļoti smagi un mērķtiecīgi strādā, lai iekarotu jaunus tirgus, kas dod rezultātus.

Šure arī pauda cerību, ka šogad importa – eksporta bilance pārtikas ražošanas industrijā atkal būs pozitīva. Ja tas izdosies, varēs droši apgalvot, ka pārtikas ražošanas industrija ir spējusi pārorientēt savu ražošanu no Krievijas un citu valstu tirgiem, lai gan tas ir prasījis arī zināmus zaudējumus, jo atsevišķi uzņēmumi pārorientēties nav spējuši.

Tāpat pārtikas ražošanas uzņēmēji šajā gadā ir tupinājuši aktīvi investēt attīstībā – gan ražošanas iekārtu un procesu modernizācijā, gan arī jaunu produktu izstrādē. “Šīs investīcijas, protams, labi atspoguļojas šī gada eksporta rādītājos, jo bez investīcijām eksporta tirgus iekarot nevar,” teica Šure.

Vienlaikus LPUF padomes priekšsēdētāja atzina, ka šogad ir aktualizējušies atsevišķi izaicinājumi, ar kuriem uzņēmēji sastopas tagad un noteikti daudz lielākā mērā saskarsies arī 2018. gadā, tostarp darbaspēka trūkums, kas šogad sācis strauji aktualizēties.

LPUF ir Latvijas pārtikas pārstrādes daudznozaru nevalstiskā organizācija, kas apvieno pārtikas uzņēmumus un profesionālās asociācijas, pārstāv ražotājus valsts un nevalstiskajās organizācijās, aizstāv biedru intereses starptautisko normatīvo aktu izstrādē, kā arī sniedz LPUF biedriem informatīvo atbalstu. Federācijā ir apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus. Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.

LA.lv