Laukos
Dārzeņi un augļi

“Maxima Latvija”: Pirktākie dārzeņi – vietējie tomāti, salāti un kabači 16

“Maxima Latvija” dārzeņu stendi. Foto no LA arhīva

Maijā un jūnijā “Maxima Latvija” veikalos būtiski pieaudzis pircēju pieprasījums pēc vietējiem dārzeņiem un garšaugiem – maijā pircēji iegādājušies par 16%, bet jūnijā par 13% vairāk vietējo dārzeņu un garšaugu nekā pērn, informē uzņēmumā.

Vispopulārākie vietējie dārzeņi maijā veikalos ir bijuši Latvijas tomāti un salāti podiņos, kas tika pārdoti ievērojami vairāk nekā 2017.gadā (attiecīgi par 44% un 42% lielāks pieprasījums nekā 2017.gadā).

Jūnijā populārākais dārzenis bijis kabacis, kuru pieprasījums 2018.gadā pieaudzis par 115%, salīdzinot ar 2017.gada jūniju.

Nākamais populārais produkts jūnijā ir salāti podiņos – to pieprasījums audzis par 44% salīdzinājumā ar 2017.gadu. Jūnijā pieprasījums pēc vietējiem tomātiem turpināja pieaugt un bija par 21% lielāks nekā pērn.

Būtiski pieaudzis arī garšaugu, to skaitā diļļu, loku un pētersīļu pārdošanas apjoms. Maijā tie bija 48%, bet jūnijā – 13%.

Sākot ar jūliju, “Maxima” veikalos būs pieejami arī vietēji jaunie kartupeļi, burkāni, bietes, ķiploki, ziedkāposti, kā arī lielākajos “Maxima” veikalos būs pieejamas Latvijā audzētās ogas: jāņogas un ērkšķogas, kurām drīz sekos arī upenes

“Pircēji izvēlas ēst veselīgi un iegādāties vietējos produktus, tādēļ cieši sadarbojamies ar Latvijas zemniekiem, lai veikalos nodrošinātu plašu un vienmēr svaigu vietējo dārzeņu un augļu sortimentu atbilstoši sezonai. Pavasarī un vasaras sākumā pircējiem ir pieejami pirmie vietējo siltumnīcu dārzeņi, vasarā – svaigas Latvijas ogas, bet vasaras noslēgumā un rudenī dažādi sakņaugi un augļi. Tas atspoguļojas arī pircēju pieprasījumā, kas šogad ir būtiski pieaudzis,” atzina “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala.

Savukārt kooperatīva “Baltijas dārzeņi” izpilddirektors Jānis Bušs sacīja, ka dārzeņu raža maijā un jūnijā ir bijusi ļoti laba gan siltumnīcās, gan uz nelielajiem laukiem, ko var regulāri aplaistīt. “Turklāt gan iecienītos mazos burkāniņus “Ezerkauliņi”, gan teju visus citus dārzeņus varam piedāvāt pat divas nedēļas ātrāk nekā ierasts. Tas atspoguļojas arī pārdošanas rādītājos, kas mūsu produktiem šogad ir būtiski pieauguši,” atzina Bušs.

Patlaban “Maxima Latvija” mazumtirdzniecības tīklā Latvijā 46 apdzīvotās vietās ir 156 veikali, no kuriem 126 ir X formāta veikali, 24 – XX formāta, 5 – XXX formāta veikali un 1 Express formāta veikals. Uzņēmums ietilpst holdingā “Maxima Grupe”, kas ir lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls un darba devējs Baltijā, nodarbinot vairāk nekā 30 000 darbiniekus Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā. “Maxima Latvija” sortimentā ir līdz pat 60 000 dažādu preču vienību.

LA.lv