Laukos
Bizness

Norvēģi iegulda vienu miljonu eiro jaunā “Ādažu Čipšu” iepakojuma līnijā 16

Publicitātes foto

Norvēģu kompānija “Orkla” ieguldīs vairāk nekā miljonu eiro “Ādažu Čipsi” ražotnes čipsu paku transportēšanas un pakošanas līnijā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Kompānijas izsludinātajā iepirkumu konkursā par līnijas piegādi starp septiņiem pretendentiem uzvarējis uzņēmums “ABB”, kura piedāvātā līgumcena ir 1,294 miljons eiro (1,07 miljons eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN)).

Investīciju projektu plānots īstenot līdz 2018.gada 30.novembrim, piesaistot finansējumu Eiropas Lauksaimniecības fonda Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē”.

Iepirkuma konkursam pievienotajā tehniskajā specifikācijā ir teikts, ka iepirkuma mērķis ir kastu pakošanas procesa automatizācija un jaudas palielināšana, nodrošinot iespēju vienlaicīgi strādāt ar četrām dažāda izmēra kastēm un izmantot vienlaicīgi divus dažādus vākus.

Investīciju projekts paredz papildus aprīkot esošās pakošanas līnijas, attiecīgi uzstādot tām trīs jaunas kastu pakošanas iekārtas, divas jaunas kastu formēšanas iekārtas, vienu jaunu vāku formēšanas un uzlikšanas iekārtu, jaunus transportierus un trīs jaunas kastu uzlīmju iekārtas.

Kā informēja “Orkla Confectionery&Snacks Latvija” pārstāve Lineta Mikša, jaunā līnija būtiski kāpinās uzņēmuma produktivitāti un padarīs “Ādažu Čipsu” ražotni vēl konkurētspējīgāku.

“Katru gadu “Ādažu Čipsu” ražošanas apjomi pieaug, kas galvenokārt saistīts ar sāļo uzkodu un kartupeļu čipsu pieprasījuma pieaugumu Latvijā un eksporta tirgos, kā arī veiktajām investīcijām tehnoloģiskajos uzlabojumos pēdējo gadu laikā.
Uzņēmuma produkcija ar zīmolu “Taffel” tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, Skandināviju, ASV, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, Kazahstānu un Azerbaidžānu. Papildus tam “Orkla Confectionery&Snacks Latvija” nākamo trīs gadu laikā investēs līdz pat 20 miljoniem eiro jaunās “Laimas” ražotnes būvniecībā Ādažos un zīmola turpmākā attīstībā. Šīs ir vienas no lielākajām investīcijām pārtikas nozarē Latvijā un tās papildina vairāk nekā 16 miljonus eiro, ko pēdējo trīs gadu laikā “Orkla” jau ieguldījusi saldumu un uzkodu biznesā,” teica Mikša.

Kā ziņots, norvēģu kompānija “Orkla” 2014.gada augustā iegādājās koncernu “NP Foods”, bet oktobrī tika pieņemts lēmums apvienot SIA “NP Foods”, AS “Laima”, AS “Staburadze” un AS “Latfood” vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir “Orkla Confectionery&Snacks Latvija”, bet SIA “Spilva” un AS “Gutta” apvienoti vienā uzņēmumā ar nosaukumu SIA “Orkla Foods Latvija”.

Informācija “Firmas.lv” liecina, ka “Orkla Confectionery&Snacks Latvija” (iepriekš “NP Foods”) apgrozījums 2016.gadā bija 74,985 miljoni eiro, bet zaudējumi – 44 786 eiro. “Orkla Confectionery&Snacks Latvija” pārstāv šādus produktu zīmolus – “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu čipsi” un “Taffel”.

LA.lv