Laukos
Bizness

“Rīgas piensaimnieku” pārcels uz jaunu ražotni; investīcijās – 11,1 miljons eiro 16

Foto LETA

Piena pārstrādes koncerns “Food Union” investē kopumā 11,1 miljonu eiro, lai tuvāko divu gadu laikā izveidotu Izcilības centru, kas paredz jauna ražošanas ceha būvniecību divu miljonu eiro apmērā, jaunu ražošanas iekārtu iegādi 2,85 miljonu eiro apmērā, kā arī visas ražošanas Rīgā koncentrāciju vienuviet, proti, AS “Rīgas piena kombināts” (RPK) teritorijā Bauskas ielā.

Tas nozīmē, ka SIA “Rīgas piensaimnieks” ražošana tiks pārvietota no Valmieras ielas uz RPK teritoriju Bauskas ielā, šajā procesā un kopējās infrastruktūras modernizācijā investējot 6,25 miljonus eiro.

Juridiski abi uzņēmumi turpinās pastāvēt kā atsevišķas struktūrvienības.

Kā informē uzņēmumā, visiem “Rīgas piensaimnieka” darbiniekiem tiks piedāvātas darbavietas Bauskas ielas jaunajā ražotnē, savukārt uzņēmuma nekustamajam īpašumam Valmieras ielā 2 tiks meklēts jauns īpašnieks.

Kā norādīja “Rīgas piensaimnieka” valdes loceklis Artūrs Čirjevskis,“Kārums” biezpiena sieriņu ražošana esošajā vietā ir sasniegusi savus kapacitātes griestus.

“Mēs nevaram saražot vēl vairāk sieriņu uz esošajām līnijām, kā arī jaunu produktu izstrāde ar esošajām tehnoloģijām un esošajās telpās ir ļoti ierobežota. Savukārt pieprasījums pēc tiem turpina augt gan Latvijā, gan ārvalstīs, turklāt saredzam lielu potenciālu attīstīt šo kategoriju jaunos formātos. Tādēļ biezpiena sieriņu un citas “Kārums” produkcijas pārcelšana uz jaunām un plašām telpām, kā arī pieeja jaunākajām tehnoloģijām mums ļaus ar dubultu jaudu radīt inovatīvus produktus” teica Čīrjevskis.

Jaunās ražotnes jeb Izcilības centra izveide ilgs aptuveni divus gadus un noritēs secīgi. 2018.gada laikā plānots iegādāties divas jaunas biezpiena sieriņu ražošanas līnijas un vienu jaunu dzeramo jogurtu līniju. Tādējādi iecerēts palielināt ražošanas kapacitāti, paplašināt produktu piedāvājumu un nostiprināt “Food Union” produktu zīmolu tirgus pozīcijas. Papildus tam “Food Union” investēs divus miljonus eiro jauna un moderna ražošanas ceha izveidē.

Savukārt 2019.gadā plānots sākt visas “Rīgas piensaimnieks” ražošanas pārcelšanu uz jaunizveidoto Izcilības centru Bauskas ielā, tādējādi koncentrējot gan svaigo piena produktu, gan saldējuma ražošanu vienuviet. Tas ļaus uzņēmumam efektivizēt ražošanas procesus, vienkāršot loģistiku, ilgtermiņā samazināt izmaksas un vēl vairāk orientēties uz produktu inovācijām. Investīcijas ražošanas pārcelšanā un infrastruktūras pilnveides darbos sasniegs 6,25 miljonus eiro. Visus darbus pie Izcilības centra izveides plānots pabeigt 2020.gada sākumā.

“Laiks šī attīstības soļa veikšanai ir ļoti zīmīgs. Proti, “Rīgas piena kombināts” 90 gadu jubilejas priekšvakarā paziņojam par kādreiz viena uzņēmuma, kas vēlāk tika sadalīts, atkalapvienošanu. Izveidots 1928.gadā un izaudzis līdz divām ražotnēm Daugavas labajā un kreisā krastā 1963.gadā, bet vēlāk sadalīts divos uzņēmumos 1990.gadā, RPK veidojis daļu no Latvijas valsts 100 gadu vēstures. Esam gandarīti turpināt attīstības stāstu, sagaidot šīs nozīmīgās jubilejas ar iecienītu un jaunu produktu vēl plašāku klāstu,” koncerna attīstības plānus komentēja RPK valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

Viņš arī atgādināja, ka “Food Union” koncentrēšanās uz produktu inovācijām un mūsdienīgām ražošanas tehnoloģijām bijusi kopš tā dibināšanas 2011.gadā, kad uzņēmums gada laikā investēja vairāk nekā 30 miljonus eiro jaunu ražošanas iekārtu iegādē. Tagad, pēc sešiem gadiem, uzņēmums gatavs nākamajam solim investīciju plānā, kas paredz ražošanas centralizāciju un Izcilības centra izveidi, lai turpinātu būt produktu inovāciju līderi svaigo piena produktu kategorijās.

Kā ziņots, “Food Union” grupā ietilpst AS “Rīgas piena kombināts”, AS “Valmieras piens”, AS “Rīgas piensaimnieks”, kā arī saldējuma ražotāji “Premia” Igaunijā un Lietuvā, uzņēmumi “Premier Is” un “Hjem Is” Dānijā, “Isbjųrn Is” Norvēģijā, “Alpin57Lux” Rumānijā un saldējuma ražotājs Baltkrievijā “Ingman Ice Cream”.

“Food Union” grupa eksportē produkciju uz vairāk nekā 25 valstīm, galvenie tirgi ir Latvija, Lietuva, Igaunija, Dānija, Norvēģija, Polija, Nīderlande, Apvienotā Karaliste, Azerbaidžāna, Krievija un Ķīna. “Food Union” grupā Eiropā kopumā strādā vairāk nekā 2500 darbinieku, no kuriem vairāk nekā 1200 darbinieku strādā uzņēmumos Baltijā. Grupas kopējais apgrozījums 2016.gadā sasniedza 247 miljonus eiro.

LA.lv