Laukos
Piensaimniecība

“Smiltenes pienam” lieli eksporta plāni0


“Smiltenes piena” vadītāja Gita Mūrniece.
“Smiltenes piena” vadītāja Gita Mūrniece.
Foto – Timurs Subhankulovs

Piena pārstrādes uzņēmums AS “Smiltenes piens” divu līdz triju gadu laikā plāno palielināt eksporta īpatsvaru no pašreizējiem 7% līdz 15% no uzņēmuma apgrozījuma, pastāstīja uzņēmuma līdzīpašniece un padomes priekšsēdētāja Gita Mūrniece.

Patlaban uzņēmums realizē produkciju tādos ārvalstu tirgos, kā piemēram, Izraēlā, Moldovā un ASV, taču kompānija aktīvi strādā arī pie tā, lai nākotnē varētu apgūt jaunus tirgus. “Patlaban mūsu eksporta īpatsvars ir apmēram 7% no kopējā apgrozījuma, bet tuvāko divu līdz trīs gadu laikā vajadzētu izaugt līdz 15%,” viņa sacīja.

Mūrniece pastāstīja, ka nākamgad “Smiltenes piens” plāno veikt ieguldījumus, lai nākotnē iegūtu BRC (British Retail Consortum) sertifikātu, kas dos iespēju “Smiltenes pienam” sākt realizēt produkciju jaunos tirgos, tostarp Skandināvijā un Eiropā, kur daudzas mazumtirdzniecības ķēdes pieprasa šo sertifikātu.

Viņa piebilda, ka BRC sertifikāta iegūšana var prasīt ilgāku laiku, jo tas nav vienkārši. “Būšu ārkārtīgi priecīga un pateicīga uzņēmuma darbiniekiem, ja mums šo sertifikātu izdosies iegūt līdz 2019.gada beigām, taču, pieļauju, ka tas var prasīt arī divus gadus, jo tās ir lielas investīcijas,” viņa sprieda.

Mūrniece teica, ka arī šogad “Smiltenes piens” ir strādājis pie tā, lai sāktu realizēt produkciju jaunos ārvalstu tirgos, tostarp veiktas iestrādes, lai nosūtītu produkcijas kravu uz Kanādu, kur iepriekš uzņēmuma produkcija nebija pieejama. Tāpat šogad palielinājušies uzņēmuma realizācijas apmēri Izraēlā, kas vērtējams pozitīvi.

Lielāko daļu no uzņēmuma apgrozījuma joprojām veido produkcijas īpatsvars vietējā tirgū. No kopējā “Smiltenes piens” produktu portfeļa aizvien pieprasītākie ir uzņēmuma sieri, tostarp mocarella tipa sieri, biezpiens, siera un biezpiena kūkas. Tomēr kompānija turpina strādāt arī pie jauniem produktiem, ko piedāvāt pircējiem vietējā tirgū, lai apmierinātu pircēju vēlmes.

Vienlaikus viņa teica, ka ar jaunu produktu izstrādāšanu jābūt uzmanīgiem, jo ražošanas procesa sadrumstalotība nes lielākas izmaksas. “Esam koncentrējušies uz pieprasījumu Latvijas tirgū, vienmēr Latvijas iedzīvotājus vēlamies pārsteigt, piemēram, ar jaunām biezpiena tortītēm, “Piena spēku”, bet vairāk nekā 100 produkti prasa attiecīgu skaitu produkcijas iepakojumu, ierakstus pavadzīmēs… Ar jauniem produktiem jābūt uzmanīgiem, jāizvērtē, pēc kā tirgū ir pieprasījums, kā trūkst un tad to jāizlaiž,” sacīja Mūrniece, piebilstot, ka pēcāk, kad jaunais produkts nonāk tirgū, jāvērtē tā realizācijas apmēri un, ja tam ir nepietiekams noiets, tā ražošana jāpārtrauc.

“Smiltenes piens” pagājušajā gadā strādāja ar 17,869 miljonu eiro apgrozījumu un 818 472 eiro peļņu.

Uzņēmums “Smiltenes piens” reģistrēta 1993.gadā, pamatkapitāls ir 472 962 eiro. Informācija “Firmas.lv” liecina, ka uzņēmums pieder 40 fiziskām personām, kā arī divām juridiskām personām. “Smiltenes piens” ražo sierus, kā arī pienu, kefīru, sviestu, skābo krējumu, saldo krējumu, vājpiena un pilnpiena biezpienu, dažādus biezpiena desertus un citus produktus.

LA.lv