Laukos

Uzņēmējs: Pārtikas ražotājiem visvairāk trūkst mazkvalificētā darbaspēka 0

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons. Foto: LETA

Darbaspēka pieejamība pārtikas ražotājiem kļūst arvien aktuālāka problēma un visvairāk trūkst tieši mazkvalificētā darbaspēka, atzina konditorejas un uzkodu ražotāja “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Viņš teica, ka darbaspēka pieejamība vienmēr ir bijis izaicinājums, it īpaši attiecībā uz tādām specifiskām profesijām, kā piemēram, pārtikas tehnologs un inženieris. Daudzi pārtikas ražotāji tam ir pielāgojušies un sapratuši, ka ļoti svarīga ir darbinieku apmācīšana uzņēmuma iekšienē. Tāpat daudz ciešāk norit sadarbība ar izglītības iestādēm.

“Problēma ir un tā kļūs vēl aktuālāka, jo redzam, ka cilvēki aizbrauc, arī kvalificētais darbaspēks. Demogrāfijas dēļ mazāk ir arī potenciālo studentu. Īstermiņā savukārt lielākā problēma ir tieši zemākās kvalifikācijas darbaspēks, kura ļoti trūkst. Te ir jautājums, ko šajā jautājumā lems Saeima, jo mēs jau varam paslēpties aiz dažādiem saukļiem – it īpaši šajā gadā -, bet, noraidot darbaspēka ievešanu, mēs šaujam paši sev kājā. Ja šo problēmu nerisinās steidzami, tas potenciāli atstās iespaidu uz investīcijām,” sacīja Didrihsons.

Viņš piebilda, ka pārējās Baltijas valstīs, piemēram, Igaunijā darbaspēka pieejamības problēmu risina daudz straujāk, kas negatīvi atsaucas uz Latvijas konkurētspēju šajā ziņā.

Lai risinātu problēmas saistībā ar darbaspēka pieejamību, “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” šogad lielākās – 1,2 miljonu eiro – investīcijas Ādažu ražotnē ieguldīja tieši robotizācijā, kas aizstāj gandrīz 20 cilvēku darbu. “Tās ir lielas investīcijas un tās prasa laiku, lai šādus projektus īstenotu. Kapacitāte ir tāda, kāda nu tā ir, un darbaspēka problēma ir daudz lielāka, turklāt tā nekur nepazudīs,” atzina “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Komentējot šā gada investīciju plānus, viņš norādīja, ka šogad lielākā daļa investīciju tiek ieguldīta jaunajā “Laimas” ražotnē, kas top Ādažos. “Esam iegādājušies zemi, izstrādājuši projektu un sāksies būvniecība,” sacīja Didrihsons. Tāpat divas investīcijas katra 400-500 000 eiro apmērā ir saistītas ar zefīru iepakošanas automatizāciju.

Pēc viņa teiktā, kompānija arvien vairāk domā par to, kā investēt ilgtspējas jautājumos. Piemēram, uzņēmums investējis 300 000 eiro Ādažu ražotnē ūdens attīrīšanā. Siltināta arī visa “Staburadzes” ražotne un tādējādi samazināti ogļskābā gāzes CO2 izmeši. Šāda veida investīcijas nākotnē kompānija plāno arvien vairāk.

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” pārstāv zīmolus “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu Čipsi”, “The Original Taffel Snacks” un “Pedro”.

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” konsolidētais apgrozījums pērn sasniedza 81,1 miljonu eiro, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2016.gadā, bet koncerna peļņa bija 3,1 miljons eiro.

“Orkla” ir Oslo biržā kotēts uzņēmums, kurš bāzēts Oslo, Norvēģijā. “Orkla” apgrozījums 2017.gadā bija četri miljardi eiro.

LA.lv
LA
Laukos.lv
Laukos
“Rimi”: Pateicoties samazinātajam PVN, vietējās ražas pārdošanas apjomi dubultojušies
21 stundas
IM
Ingrīda Mičāne
Laukos
“Food Union” iegulda 1,12 miljonus eiro zīmola “Lakto” attīstībā
23 stundas
IM
Ingrīda Mičāne
Laukos
Novembra nogalē Jelgavā notiks vērienīga zivsaimniecības konference
23 stundas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

ZD
Zigfrīds Dzedulis
Ekonomika
No jaunā gada maksāsim ne tikai par gāzi 3
2 stundas
LE
LETA-INTERFAX
Latvijā
Gobzems vai Pabriks? Vējonis atbild, kā rīkosies tālāk 1
1 stunda
LA
LA.lv
Ekonomika
Pie lidostas noticis agresīvs incidents. Apsvērs radikālus risinājumus
1 stunda
LA
LA.lv
Latvijā
Guntis Kalme: Nedomāsim, ka patriotisms ir pārliecība par savas valsts perfektumu 1
2 stundas
SK
Skaties.lv
Latvijā
Pie apvāršņa parādās grupējums, kas izkrāpj pamatīgas naudas summas. Andis brīdina citus
2 stundas