Bizness, Mājražošana

“Valmiermuižas alus”: Mazajām alus darītavām attīstības labad jādomā par eksportu

Latvijas mazajām alus darītavām ar mērķi attīstīties ilgtermiņā ir jādomā par eksportu, atzina alus darītavas “Valmiermuižas alus” līdzīpašnieks un valdes loceklis Aigars Ruņģis.

“Latvijas tirgus apmēri ir limitēti, tāpēc mazajām alus darītavām ar mērķi attīstīties ilgtermiņā būtu jādomā par eksportu. Domāju, ka tās mazās alus darītavas, kas jau šobrīd sāk domāt par eksportu, ir tālredzīgas un līdz ar to veiksmīgākas. Eksporta tirgu apgūšana pēc pieredzes prasa vidēji trīs reizes vairāk laika, uzmanības un enerģijas nekā viena jauna klienta iegūšana Latvijā,” sacīja Ruņģis, piebilstot, ka mazās alus darītavas, kuras ātrāk sāks meklēt savas produkcijas cienītājus ārpus Latvijas, iegūs iespēju attīsties ilgtermiņā.

Viņš arī atzina, ka alus darītavas ir savā ziņā dzīvesstila bizness un ļoti līdzīgs uzņēmējdarbības veids restorānu biznesam. Arī restorānu biznesā Latvijā var vērot tendenci atvēties ļoti daudziem jauniem restorāniem, taču ne visi no tiem piedzīvo piecu vai desmit gadu jubileju. Arī mazo alus darītavu joma ir ļoti dinamiska, veras vaļā daudz mazu, interesantu alus darītavu, bet to spēja sagaidīt piecu vai desmit gadu jubileju ir atkarīga no katras mazās alus darītavas izvēlētās stratēģijas, individuālās garšas vai stāsta.

“Redzam, ka ir restorāni, kuri ir sagaidījuši desmit gadu jubileju, bet ir restorāni, kuri nav sagaidījuši divu gadu jubileju. Domāju, ka līdzīgi kā Latvijā turpina atvērties daudz, ļoti foršu jaunu restorānu, durvis vērs vaļā arī daudz ļoti foršu mazo alus darītavu, kas ir sapņa piepildījums to īpašniekiem. Tālāk jau no viņu pašu stratēģijas, apņēmības, neatlaidības un tālredzības būs atkarīgs, cik veiksmīga šī alus darītava būs. Zinot, ka Latvijas tirgus nav neizmērojama lieluma, domāju, ka mazo alus darītavu veiksmes faktors nākotnē būs eksporta attīstība un tas, kā visas Latvijas mazās alus darītavas, kopā strādājot, varētu Latviju iezīmēt pasaules alus kartē,” teica Ruņģis.

Viņš prognozēja, ka ilgtermiņā attīstīties tās Latvijas mazās alus darītavas, kuras būs tālredzīgākas un kurām būs savs interesants, unikāls koncepts vai garšas piedāvājums. Tas nozīmē visu laiku domāt par attīstītību, nemitīgi ieguldīt jaunās garšās un jaunos piedāvājumos.

Jau ziņots, ka “Valmiermuižas alus” 2016.gadā strādāja ar 4,226 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 31% un bija 182 896 eiro.

“Valmiermuižas alus” reģistrēts 2005.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 396 691 eiro. Uzņēmuma īpašnieks ar 100% kapitāldaļu ir SIA “Valmiermuižas ieguldījumu fonds”. Savukārt 60% “Valmiermuižas ieguldījumu fonda” daļu pieder Ruņģim, 24% – Austrijas ieguldījumu fondam “Industrieliegenschaftenverwaltungs AG” (ILAG), bet 16% – Vācijas uzņēmumam “Thinkflink GmbH”.

Pievienot komentāru