Laukos
Graudkopība

“Valmiermuižas alus” šogad strādā ar strauju apgrozījuma kāpumu1


“Valmiermuižas alus” kafejnīca Valmieras drāmas teātrī.
“Valmiermuižas alus” kafejnīca Valmieras drāmas teātrī.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Latvijas alus darītavas AS “Valmiermuižas alus” apgrozījums šā gada pirmajos četros mēnešos sasniedzis 1,53 miljonus eiro, kas ir par 10% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā, liecina “Firmas.lv” dati.

Kompānijā atzīmēja, ka pērn apgrozījums pieauga par 17% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, bet peļņa kāpusi par vairāk nekā 30%, sasniedzot 168 173 eiro. Pērn uzņēmums sasniedzis maksimālo brūvēšanas jaudu, bet “Valmiermuižas alus” darītā alus pārdošanas apjoms aizvadītajā gadā palielinājies par 7,7%. Tikmēr uzņēmuma lejamā alus apjoms audzis par 15%.

Uzņēmums 5% izbrūvētā alus eksportēja uz Igauniju, Lietuvu, Somiju, Zviedriju, Šveici, Dāniju un Īriju.

Tāpat uzņēmuma pārstāvji uzsvēra, ka pērn attīstībā investēti 500 000 eiro. Lielākās investīcijas 300 000 eiro apmērā ieguldītas jaunas priekšattīrīšanas sistēmas izbūvē – izveidota jauna bioloģiskā notekūdeņu attīrīšanas sistēma. Tāpat pagājušajā gadā alus darītava ieviesusi “ISO 50001” sistēmu un ieguvusi vides ISO sertifikātu. Savukārt 100 000 eiro, piesaistot arī Lauku atbalsta dienesta līdzfinansējumu, investēti jaunu iesala dzirnavu iegādē – divu valču iesala dzirnavas nomainītas ar četru valču dzirnavām. Vēl 100 000 eiro uzņēmums ieguldījis jaunu alus garšu radīšanā.

Šogad uzņēmums turpina ieguldīt attīstībā un pilnveido jaunas alus garšas. “Esam sasnieguši brūvēšanas jaudas robežu, tāpēc tagad varam pilnībā nodoties vēl bagātīgāku alus garšu meklējumiem un radīšanai,” norādīja uzņēmuma līdzīpašnieks Aigars Ruņģis.

Viņš arī piebilda, ka alus baudīšanas kultūra Latvijā turpina attīstīties, aug interese par amata alus darītavām un to daudzveidīgo alus garšu piedāvājumu. Tāpēc pērn kompānija attīstījusi “Valmiermuižas alus” seno iesalu alu izlasi, kuras pārdošanas apjomi auguši četrkārtīgi, sasniedzot 70 583 litrus. Tuvākajā laikā plānots attīstīt “Kokmuižas eilu” garšas un paplašināt tā pieejamību Latvijā.

Uzņēmumā arī informēja, ka bezalkoholisko dzērienu tirdzniecība pērn piedzīvojusi 23% pieaugumu. Pieprasītākie bijuši bezalkoholiskie dzērieni “Gardu muti”, kas pērn pārdoti par 20% vairāk nekā gadu iepriekš. Audzis pieprasījums arī pēc “Valmiermuižas alus” ražotajiem zelteriem.

Jau vēstīts, ka “Valmiermuižas alus” 2017.gadā strādāja ar 4,605 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa saruka par 30,2% un bija 127 564 eiro.

Kompānija reģistrēta 2005.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 1,397 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir “Valmiermuižas ieguldījumu fonds”, kurā 60% daļu pieder Ruņģim, 24% – Austrijas ieguldījumu fondam “Industrieliegenschaftenvervaltungs AG” (ILAG) un 16% Vācijas uzņēmumam “Thinkflink GmbH”.

LA.lv