Dārzeņi un augļi, Veikalā un tirgū

Vēsais laiks atstājis iespaidu pat uz augļu izvēli veikalos

Pagājušā gada vasarā, kad laiks bija jūtami siltāks nekā šovasar, cilvēki veikalos masveidā iegādājās arbūzus, savukārt šogad vēsā laika dēļ tiek vairs nav tik ļoti pieprasīti, tā vietā pircēji dod priekšroku sezonas augļiem ar kauliņiem, portālam laukos.lv atzina skaidro “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa

Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, šovasar ir audzis pieprasījums pēc sezonālajiem augļiem – pieprasījums pēc persikiem „Maxima Latvija” veikalos palielinājies par 31%, pieprasījums pēc plūmēm audzis par 35%, savukārt pieprasījums pēc aprikozēm audzis par 63%.

Šobrīd “Maxima Latvija” veikalos iedzīvotājiem pieejamas dažādu šķirņu plūmes, persiki, nektarīni, aprikozes, ķirši un pat plūmju un aprikožu hibrīdi.

“Lai gan iedzīvotāji iepirkumu groziņos liek arī neparastus augļus, kā plūmju un aprikožu hibrīdus un platerīnus, priekšroka tomēr tiek dota ierastiem sezonas augļiem, kā persikiem, plūmēm, ķiršiem un citiem augļiem,” sacīja Kaktiņa.

Lai arī pieaudzis pieprasījums pēc sezonālajiem augļiem, kopumā iedzīvotāju iemīļotāko augļu pirkšanas paradumi ir nemainīgi – joprojām iemīļotāko augļu vidū ir arī banāni, āboli, mandarīni, apelsīni, bumbieri, vīnogas un citroni.

Gada laikā „Maxima Latvija” veikalos vidēji viena klienta iepirkumu groziņā tika ielikti aptuveni 4,7 kg banānu un 7,7 kg ābolu. Tāpat gada laikā klienti iegādājas vidēji 6,1 kg arbūzu, 3,2 kg mandarīnu, 3,1 kg apelsīnu, 2,5 kg bumbieru, 2 kg vīnogas un 1,1 kg citronu.

Kā norāda internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa, arī internetā cilvēki iegādājas arvien vairāk augļu: „Internetveikalā e-maxima.lv augļu pārdošanas apjomi pieauguši par trešdaļu, salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Tāpat pieauguši arī sezonālo augļu pārdošanas apjomi – plūmju pārdošanas apjomi pieauguši par 173%, aprikožu par 101%, savukārt persiku pieprasījums pieaudzis par 87%.”

Tā kā augļi bieži ir viena no smagākajām produktu kategorijām, to pasūtīšanu ir iecienījušas ne tikai jaunās māmiņas, kas novērtē laika ietaupījumu un to, ka smagie iepirkumu maisiņi tiek nogādāti līdz namdurvīm, bet arī uzņēmumi, kas internetveikalā e-maxima.lv izvēlas iegāgāties ikdienai nepieciešamās preces.

Pievienot komentāru