Dārzeņi un augļi, Veikalā un tirgū

“Zaļo” karotīti atpazīstot 90%, ” Bordo” – 54% iedzīvotāju

Latvijas iedzīvotāju vidū atpazīstamākās pārtikas kvalitātes zīmes ir “Zaļā” un “Bordo” karotīte – “Zaļo” karotīti atpazīst 90%, bet “Bordo” karotīti – 54% patērētāju. Pēc tam seko tādas zīmes kā “Latvijas Ekoprodukts” un “Zaļā Ekolapiņa”, liecina Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) veiktā aptauja.

Gan atpazīstamības, gan patērētāju uzticēšanās ziņā līderpozīcijas pieder “Zaļajai” karotītei – tai kopumā uzticas 59% patērētāju, savukārt “Bordo” karotītei – 28%. Citām pārtikas kvalitātes zīmēm uzticamības līmenis ir zemāks.

Produkti, uz kuru iepakojumu ir redzamas abas kvalitātes zīmes – “Zaļā” un “Bordo” karotīte, visbiežāk patērētājiem asociējas ar vietējas izcelsmes, kvalitatīviem, Latvijā ražotiem produktiem.

“Aptauja rāda, ka produktus ar kvalitātes zīmēm iedzīvotāji izvēlas biežāk – tām uzticas aptuveni 74% patērētāju. It īpaši svarīgi tas ir gadījumos, kad pircējs attiecīgo produktu izvēlas pirmo reizi,” atzina LPUF padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Viņa arī informēja, ka patlaban “Zaļā” karotīte ir piešķirta 113 uzņēmumu 464 produktiemm, bet “Bordo” karotīte – 42 uzņēmumu 237 produktiem.

Jau ziņots, ka “Zaļā karotīte” tiek piešķirta produktiem, kas ražoti un audzēti Latvijā, savukārt “Bordo karotīti” piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls notiek Latvijā, kas atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām un nesatur ģenētiski modificētus organismus.

Aptauja “Pārtikas kvalitātes zīmes Latvijā” veikta sadarbībā ar kompāniju “Snapshots” 2017.gada novembrī, aptaujājot 700 respondentus.

LPUF apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus. Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.

Pievienot komentāru